ABOUT US

Previa is dedicated to create entertainment through different media.
Born as publishing business in 2003, and since that date has been linked to massive shows, music and sports events.
From that year, Previa has also develope many productions for the leading brands in the local market, ANFP Asociación de Fútbol Profesional, NINTENDO, CHILECTRA Compañía Chilena de Electricidad, LENOVO, BCI Banco, PERNOD RICARD.
In 2005 launch in Chile the magazines El Grafico and Golf Digest, both prestigious international licences, impacting its high quality in design, production and entertainment approach.
In 2009 one of its related businesses, Editorial Previa, is sold to the multinational company Metro and then that the company decided to occupy the international shows as a new development support of entertainment.
Focused on the development of both consumers, global and individual, the company triggering business looking for the best position among consumers, artists, brands and communication, creating the adequate production designed for experience in each of these shows.



Previa es una compañía dedicada a la producción de entretenimiento a través de soportes.
Nace como editorial en el año 2003 y desde ese fecha ha estado ligada a los espectáculos masivos, musicales y deportivos. Desde ese mismo año Previa ha desarrollado producciones para marcas líderes del mercado local como ANFP Asociación de Fútbol Profesional, NINTENDO, CHILECTRA Compañía Chilena de Electricidad, LENOVO, BCI Banco, PERNOD RICARD.
En el año 2005 lanza al mercado las revistas El Gráfico y Golf Digest, ambas prestigiosas licencias internacionales, impactando por su calidad en el diseño, producción y enfoque de entretención. En el año 2009 uno de sus negocios relacionados, Editorial Previa, es vendida a la multinacional Metro y la compañía decide ocupar los espectáculos internacionales como nuevo soporte de desarrollo de entretención.
Con una visión centrada en el desarrollo de los clientes particulares y globales, Previa busca como gatillante de negocio la mejor posición entre el consumidor, los artistas, las marcas y la comunicación, creando así la producción adecuada para la experiencia diseñada, en cada uno de estos espectáculos.